Missouri - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu Missouri - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu

Missouri

Door: Jan Ravoet

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Juli 2022 | Nederland, Barneveld

Vanmorgen heeft Bill Jensen uit Portland ons verlaten.Cory trok al eerder samen met hem op,ik zag hem voor het eerst in de opvangruimte voor fietsers in de Baptistenkerk van Sebree,Kentucky.Met Cory eveneens besloten om vandaag in eerste instantie gescheiden te fietsen.Hij zou na het bezoek in de kerk bekijken of hij in Chester gelegenheid zou vinden om te klussen voor zijn project Na wat afspraken gemaakt te hebben waar ik naartoe zou reizen ben ik wat laat vertrokken vanmorgen.Het blijft heel erg warm hier in het Oosten van het land of moet ik zeggen de Midwest.Ik steek immers de Mississippi over.De grote stroom waar ik vroeger op school over geleerd heb en die van grote betekenis is geweest voor de migranten in hun tocht naar het westen .Het voelt inderdaad aan als een mijlpaal en eens aan de overkant merk je dat de mensen meer relaxed zijn,een ander tempo onderhouden,zich anders kleden,meer cowboyhoeden e.d.Onderweg naar Farmington zie ik de Ozarks van verre vanaf de uiterwaarden van de Mississippi liggen.Er is heel veel tegenwind zodat ik op deze vlakte niet zo erg opschiet als ik had verwacht.Hoewel ik daarna het bosrijke gebied van de Ozarks in ga biedt het me niet veel verkoeling. Het wordt een vermoeiende maar mooie tocht in het groen en ben blij als ik aan het einde van de middag in Farmington wat verfrissende drankjes en versnaperingen kan kopen.In Al' s Place in het centrum van de stad kon ik terecht voor overnachting.Het is een leuk hostel met alle voorzieningen ,opgezet om onderdak te bieden aan alleen maar fietsers tegen een prijs van maar 20 dollar.In Al' s Place ontmoet ik Eddy uit Hawaï en samen wassen en drogen we onze kleren in de machines en bekijk ik op de kaarten de tocht van morgen door de Ozarks als ook plots Cory komt opdagen. Met hem gaan we morgen door enkele hele mooie gebieden zoals de Johnson's s Shut-Ins,Mark Twain National Forest en de Missouri Scenic Riverways .Het gebied barst van de bronnen,heldere kreken ,frisse riviertjes,die je uitnodigen om er eens heerlijk in te liggen of een duik te nemen.Geen overbodige luxe,maar een overheerlijk geschenk van de schepper voor fietsers die ,weer eens in de zwoele zomerwarmte van de namiddag vaak korte,maar bij tijd en wijle steile stukken omhoog moeten trappen op hun pedalen .Na al die vorige dagen in het Oosten begint de combinatie van heet weer met steile beklimmingen me zodanig parten te spelen dat ik meerdere keren heb gedacht er mee te stoppen.Maar dank zij het gezelschap van mijn Amerikasnse fietsgenoot,de afleiding door de prachtige natuur die je omgeeft en de afdalingen die telkens volgen op een beklimming hou ik het volg en kijk ik ' s avonds met genoegen en voldoening terug op een mooie dag als we weer een slaapplek hebben gevonden en ben ik blij dat we het weer gered hebben. We overnachten achtereenvolgens in de voorhof van een plaatselijk gerechtshof in Centerville,in het stadspark van Eminence onder een overkapping,bij lieve gastvrije particulieren in Graff via de warmshowers'app waar we eindelijk weer eens zalig konden douchen en nogmaals onder een overkapping in het stadspark van Golden City na het beëindigen van de baseballwedstrijden van de regionale jeugd.


  • 17 Juli 2022 - 09:15

    Wim Zaalberg:

    Dag Jan,
    Dat is wel even iets anders dan een ritje op de e-bike over Hollandse wegen. Wat een uitdaging ben je aangegaan wat een mooie ontmoetingen. De Mississippi overgestoken. Een nieuwe mijlpaal.
    Hou vol, je kunt het.
    En geniet van de mooie dingen die op je pad komen.
    Els en wim

  • 17 Juli 2022 - 19:39

    Joop Greet:

    Jan wat een verhaal, en hou vol: nog 14 dagen hoorden we van Erna en geniet van deze tijd.

  • 17 Juli 2022 - 20:14

    Loes Duizer:

    Wat een mooi verhaal weer Jan. Je bent een bikkel. En wat een geweldige ontmoetingen. Hou vol en geniet

  • 18 Juli 2022 - 17:27

    Cora En Jan Zomer:

    Hoi Jan, gelukkig hou je het nog vol en zijn overnachti ngen met douches en zo een geschenk. wat eet je zoal tijdens de tocht? Zelf koken of..
    .? In NL is het nu snikheet en wordt er gewaarschuwd tegen fysieke oververhitting. Hoe is dat bij jou? Goede reis verder.

  • 19 Juli 2022 - 09:47

    Rick Compan:

    Hoi Jan! Bedankt voor je trouwe verslagen over je mooie reis. Nog steeds heel bijzonder dat je dit doet en prachtig om te lezen.
    Veel plezier nog en zet 'm op.

  • 21 Juli 2022 - 09:16

    Roos Vlastuin :

    Hallo Jan. Wat een mooi verslag weer . Zwaar is de tocht, maar het geeft je voldoening. Je bent een echte doorzetter of doortrapper? Veel succes, plezier en mooie ontmoetingen. Ik kijk uit naar het volgende verslag van jou. Groetjes Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barneveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2022

Idaho

19 September 2022

Van Dillon naar de Lolo Pass

13 September 2022

Montana

25 Augustus 2022

Yellowstone National Park

11 Augustus 2022

Wyoming
Jan

Ik ben Jan Ravoet,geboren in Belgie, wonend in Nederland.Ik ben vader van 2 kinderen en grootvader van 2 kleinkinderen. Ik ben thans gepensioneerd en heb de laatste jaren mooie fietsreizen in Europa gemaakt. Ik hou van reizen per fiets vanwege het buitenleven, de fysieke inspanning en de ervaring van al je zintuigen. Bovendien is de drempel om contact te leggen met de plaatselijke bevolking op de fiets kleiner dan met een ander vervoermiddel. Vanaf 15 mei 2022 hoop ik per fiets 3 maanden te reizen dwars door de Verenigde Staten van New York naar Seattle en per trein weer terug naar New York.

Actief sinds 08 April 2022
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3073

Voorgaande reizen:

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: