Yellowstone National Park - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park

Door: Jan Ravoet

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Augustus 2022 | Nederland, Barneveld

Na een prettig verblijf in het gezelschap van Tim in het kerkje in Dubois fietsen we samen op naar het Teton National Park via de Togwotee Pass,de 2 e hoogste pas op de TransAm Trail.Lang heb ik er met enige opwinding naar uitgekeken om het Tetongebergte tegemoet te fietsen als voorbode op het Yellowstone National Park daarna.Het beloven 2 vliegen in één klap te worden vandaag.Het weer is fantastisch,helder weer.Dat worden mooie uitzichten.Naar het schijnt gaat het Tetongebergte regelmatig schuil achter de wolken,dus geloof ik dat we heel veel geluk hebben wat dat betreft.Tim fietst pijlsnel weg en gaat in de loop van de dag naar Jackson en ik hoop een overnachtingsplekje te bemachtigen in Colter Bay.Het is erg druk en de kampeerplaatsen zijn voor een groot deel gereserveerd al beweert men dat het park altijd voorziet in goedkope hiker/ biker plaatsen voor eendagstoeristen op de fiets of backpackers te voet.Groot is mijn verrassing als ik ' s avonds het tentje van Tim opgesteld zie staan op enkele standplaatsen van mijn tent vandaan.Het was zo druk dat hij nergens een overnachtingsplek kon vinden tussen Moran en Jackson en bijgevolg heeft hij 80 km meer gefietst dan ik.Maar hij heeft wel een eland gezien,dat wel.Tim heeft voor de volgende dag een afspraak gemaakt om te raften op de Snake River en wil het Yellowstone Park omzeilen.Van mijn kant ben ik juist heel blij dat ik de gelegenheid heb om het Park van Zuid naar West te bezoeken.Het zag er een paar weken geleden niet naar uit dat het mogelijk was,omdat het hele park voor onbepaalde tijd gesloten was voor publiek vanwege de enorme ravage die een overstroming en landverschuivingen hebben veroorzaakt aan het wegennet in het Noorden en Oosten van het park.Daardoor mis ik ik wel de terrassen bij Mammoth.maar andere highlights als de geisers,m.n.Old Faithfull,en Artist Point met uitzicht op de Lower Falls van de Yellowstone River voordat hij neerstort in een machtige Canyon,kon ik wel bewonderen.Omdat het mogelijk was te kamperen op de Madison Campground in het westen van het park kon ik er nog een dag aan vastknopen om naar het centrum van Yellowstone te fietsen naar Canyon Village om de watervallen te bezichtigen,en onderweg ook prachtige uitzichten te genieten over de kloof waarin de Gibbon rivier zich stort.Een paar bisons kruisten mijn pad op de weg en ik zag nog enkele antilopen,maar dat was het dan wel.Ik had er mij qua wildlife meer van voorgesteld en vermoedt dat de meeste dieren zich hebben teruggetrokken in de voor publiek gesloten noordelijke en oostelijke delen van het park waar ze rustig kunnen grazen zonder gestoord te worden.Ik hoefde niet onnodig bang te zijn voor bezoek van grizzly ' s en andere roofdieren.Daar was het te druk voor in de gedeelten van het park die wel voor ons toegankelijk waren.Bovendien heb Ik mij netjes gehouden aan de regelgeving die geldt in bear area en alles wat maar enigszins lekker ruikt voor een beer,zoals voedsel,tandpasta,deodorant e.d.opgeborgen in een bear locker,een afgesloten metalen kooi waar het dier niet bij kan komen.

Na een overnachting in een motel in West Yellowstone in Montana kwam ik aan het einde van de dag in Ennis en logeerde ik bij een particulier stel in de buitenwijken van het dorp via de Warmshowers'app.


  • 25 Augustus 2022 - 14:03

    Eunice Van Zomeren:

    Sjonge Jan, wat beschrijf je het prachtig beeldend en wat moet dit indrukwekkend zijn om mee te maken!
    Blijf gezond, we zien je graag straks weer terug.

    Warme groet,
    Jan en Eunice

  • 25 Augustus 2022 - 17:04

    Els En Wim:

    Dag Jan,
    Wat maak je een fantastische reis en dank je wel dat je ons er steeds van laat genieten. Het is voor jou een hele belasting om na een dag fietsen je ervaringen op papier te zetten en met ons te delen. Het schiet aardig op. Voor je gevoel ben je er bijna.
    Goede reis verder.
    Els en Wim

  • 29 Augustus 2022 - 17:13

    Roos Vlastuin :

    Dag Jan.
    Wat een fantastisch mooi en indrukwekkend reisverslag. Dankjewel dat wij met jou mee mochten "reizen"
    Groeten Roos en Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barneveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2022

Idaho

19 September 2022

Van Dillon naar de Lolo Pass

13 September 2022

Montana

25 Augustus 2022

Yellowstone National Park

11 Augustus 2022

Wyoming
Jan

Ik ben Jan Ravoet,geboren in Belgie, wonend in Nederland.Ik ben vader van 2 kinderen en grootvader van 2 kleinkinderen. Ik ben thans gepensioneerd en heb de laatste jaren mooie fietsreizen in Europa gemaakt. Ik hou van reizen per fiets vanwege het buitenleven, de fysieke inspanning en de ervaring van al je zintuigen. Bovendien is de drempel om contact te leggen met de plaatselijke bevolking op de fiets kleiner dan met een ander vervoermiddel. Vanaf 15 mei 2022 hoop ik per fiets 3 maanden te reizen dwars door de Verenigde Staten van New York naar Seattle en per trein weer terug naar New York.

Actief sinds 08 April 2022
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 3053

Voorgaande reizen:

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: