Voorbereidingen - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Jan Ravoet

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Mei 2022 | Nederland, Barneveld

Dag allen,

De tassen zijn ingepakt,de fiets in de fietsdoos,de PCR-test is vanmorgen gehaald, de reisdocumenten zijn in orde.

Ik denk dat ik er klaar voor ben om na 3 keer uitstellen in 2 jaar door coronatoestanden de fietstocht die ik in gedachten heb, de Transam Trail dwars door de USA, te gaan maken. De laatste maanden heb ik de tijd gebruikt om goed voorbereid te zijn op deze megatrip.

Ik ben lid geworden van van Adventure Cycling Association, een Amerikaanse organisatie die zeer gebruiksvriendelijke, informatieve kaarten biedt, gericht op de fietsreiziger in Amerika. Tevens ben ik lid van Warmshowers Organization, een inmiddels wereldwijde organisatie van van fietsamateurs die wederzijds hun huis gratis openstellen (tegen een kleine jaarlijkse contributie) voor logies aan medeleden. Alle gezondheidsdocumenten zijn nu up to date , een tijdrovende en stresserende zorg was het om aan alle bepalingen te voldoen voor ingang tot de USA. Ik sta verbaasd over de hoeveelheid kabeltjes, USB-poortjes, batterijen en adapters ik deze keer meeneem die horen bij elk toestelletje dat ik meeneem, van achterlicht tot powerbank. Dat heb ik nog niet eerder zo meegemaakt. Ik heb mijn fiets in optima forma laten nakijken om de reis te doorstaan. Ik zal er trots op zijn als hij met mij het einde van de reis haalt. Wat voor een fiets van 17 jaar oud toch geweldig zou zijn. Verder heb ik groepen aangemaakt in gmail, whats'app en waarbenjij.nu voor de communicatie onderweg. Ik zou jullie willen vragen berichtjes op whats'app zowel in frekwentie als op inhoudslengte te beperken tot het snel delen van informatie zonder dat het gebruik ervan als hinderlijk wordt ervaren door alle andere leden van de groep. Je kunt met mij altijd communiceren via mijn e-mailadres of buiten de groep om.

Voor noodsituaties ben ik voorzien van een DSPOT Satellite Messenger die met 1 druk op de knop een emergency-bericht uitzendt samen met de plaatsbepalende coordinaten. Leek me veilig voor Erna. Van alle noodzakelijke verzekeringen is de dekkingsgraad tijdelijk opgehoogd, enz.....

Het was een tijdverslinde zaak, maar toch ook weer leerzaam omdat het mij op onbekend terrein deed belanden, waarvan ik de know how moest eigen maken.

Zo, en nu schrijf ik nog dit verslagje in de hoop dat de berichten overkomenv ia de link die www.waarbenjij.nu jullie zal sturen en waarop jullie kunnen klikken als je mij wil volgen.

Het wordt voor mij en Erna een heel avontuur om deze 3 maanden mee te maken, met wisselende emoties. Het plan is om morgen 15/5 te vertrekken vanaf Schiphol naar Kopenhagen met luchtvaartmaatschappij SAS. Ik heb voor SAS gekozen omdat deze airliner in haar beleid stelt uiterst zorgzaam met fietsen om te springen, mits goed ingepakt in een fietsdoos, - wat niet zo eenvoudig was als ik eerst dacht, zie de foto's.

Vandaar naar Newark op ongeveer 17 km afstand van New York met als aankomsttijd 15 uur lokale tijd. Hopelijk is dan het draaiende gedeelte van de fiets in orde, en de voorvork, spaken en de crank niet verbogen. Na het monteren van de trappers en de stuurtas, het recht zetten van het stuur en het pompen van de banden op de luchthaven kan ik op pad naar het hostel in NYC, hopelijk op tijd voor de pont over de Hudson die op zondag niet zo lang blijft doorvaren als doordeweeks.

Voorafgaande wil ik op de luchthaven nog nagaan of ik over 3 maanden nog een fietsdoos kan aanschaffen en wil ik bekijken of ik nog een Amerikaanse SiM-cardregel om onbeperkt te kunnen internetten en mijn elektronische post te kunnen inzien.

Ik wens jullie veel leesplezier en een goede tijd deze zomer en tot ziens in augustus. Het ga jullie goed!


  • 14 Mei 2022 - 17:15

    Cora En Jan Zomer:

    Een goede voorbereiding is het halve werk. Je hebt er Heel veel werk mee gehad.
    Een heel goede reis gewenst en that your dream come True.
    We volgen graag jouw belevenissen .

  • 14 Mei 2022 - 19:45

    Jos En Ancorien :

    Mooi te lezen oom Jan, een goede reis gewenst! Mooie uitdaging ook! Geniet ervan en wij "gaan graag met je mee" via waarbenje.nu

  • 14 Mei 2022 - 21:54

    Marja En Wim :

    Jan, we wensen je een mooi avontuur.
    We gaan je belevenissen volgen.

  • 16 Mei 2022 - 08:51

    Roos:

    Wat een uitdaging, Jan. Heel veel plezier , wij volgen jouw belevenissen

  • 16 Mei 2022 - 11:43

    Ilonka En Job. :

    Super Jan, we kijken uit naar je belevenissen.
    Ilonka en Job.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barneveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2022

Idaho

19 September 2022

Van Dillon naar de Lolo Pass

13 September 2022

Montana

25 Augustus 2022

Yellowstone National Park

11 Augustus 2022

Wyoming
Jan

Ik ben Jan Ravoet,geboren in Belgie, wonend in Nederland.Ik ben vader van 2 kinderen en grootvader van 2 kleinkinderen. Ik ben thans gepensioneerd en heb de laatste jaren mooie fietsreizen in Europa gemaakt. Ik hou van reizen per fiets vanwege het buitenleven, de fysieke inspanning en de ervaring van al je zintuigen. Bovendien is de drempel om contact te leggen met de plaatselijke bevolking op de fiets kleiner dan met een ander vervoermiddel. Vanaf 15 mei 2022 hoop ik per fiets 3 maanden te reizen dwars door de Verenigde Staten van New York naar Seattle en per trein weer terug naar New York.

Actief sinds 08 April 2022
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 3072

Voorgaande reizen:

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: