Aankomst Newark - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu Aankomst Newark - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu

Aankomst Newark

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Mei 2022 | Nederland, Barneveld

Na vertraging op Schiphol waardoor ik maar 10 minuten overstaptijd had in Kopenhagen,ben ik veilig geland in Newark.Opgelucht kon ik de douane zonder problemen passeren na het tonen van de documenten.De vriendelijke donkere Mevrouw achter de balie vroeg nog wat ik kwam doen in het land en of ik nog een bezoekadres had.Na het vertellen van mijn plan zei ze You' re in,zichtbaar verwonderd.Ik kon daarna vlot mijn 2 flightbags vol met fietstassen van de transportband ophalen.De ellende begon bij het ophalen van mijn fiets van de afdeling oversized bagage.Kennelijk was mijn fiets niet meegereisd en moest ik de representanten van SAS zien te vinden om melding te maken van vermissing.Na het opmaken van het claim dossier met de taxi naar mijn hostel in New York.De verwachting was dat diezelfde avond of nacht mijn fiets gebracht zou worden. Inmiddels is het nu al de 2e dag dat ik afwacht wanneer hij komt.Ik moet echter vandaag om 11 uur uitchecken in het hostel.Het hostel,de vroegere jeugdherberg,staat maximaal 2 overnachtingen toe.Als mijn fiets er dan nog niet is sta ik met mijn fietstassen op

straat.Het is allemaal heel spannend,maar ik hou goede hoop.De tussentijd heb ik besteed aan een wandeling door Central Park en op en aflopen van Amsterdam Avenue om een straatbeeld op te doen van de stad en de sfeer te proeven.Een tweede zaak was dat ik niet kon internetten en zelfs niet bellen met mijn smartphone.Het leek er op dat mijn provider de diensten niet meer ondersteunde.Ik vroeg me al af of er iets fout gegaan was op Schiphol waar ik per sms een extra belbundel dacht te regelen. Uiteindelijk heb ik hier toch KPN weten te bereiken en hebben ze me uit de brand geholpen.Ik kan weer internetten en mijn mailberichten verzorgen en bellen met de luchthaven in deze penibele situatie.

Al met al 2 dagen in New York waarbij soms de zaken niet lopen zoals je voorzien hebt.Ik probeer er niet erg van onder de indruk te komen en me gefrustreerd te voelen,maar het voelt wel spannend en onzeker.Het is een oefening in geduld en vertrouwen dat het goed komt.


  • 17 Mei 2022 - 13:09

    Hugo Waalewijn:

    Ha die Jan! 2 extra nachtjes in een hostel is weer es wat anders dan op zoek naar een vrijwel onvindbare camping ergens ten westen van Tallinn, of een forel eten op een plek waar je verder niets meer denkt te kunnen vinden. Ik lees momenteel het boek van Frank van Rijn over z'n fietstocht in de jaren 80 door Sahara en Sahel. Dat is een benauwder avontuur dan jij nu meemaakt! Veel plezier, en ik lees je verhalen met genoegen.

  • 17 Mei 2022 - 13:14

    Roos:

    Hallo Jan.
    Wat een hectisch begin van jouw fietstocht daar.
    Uiteindelijk komt alles goed, maar ja de vraag is, hoe en wanneer. Mooi dat je zegt dat dit een oefening is van geduld en vertrouwen. En dat wensen wij jou in grote mate toe.
    Groetjes van ons

  • 17 Mei 2022 - 13:20

    Klaas :

    Goedemiddag Jan

    Wat goed, dat je nu toch bent gegaan!!! Heel fijn dat je ons op de hoogte wilt houden van jouw reis. Die fiets komt wel, maar je moet dan wel goed kijken of ie nog in een goede staat is. Overnachten in Central Park is vast verboden daar.
    Heel veel succes met de fietstocht.

  • 17 Mei 2022 - 14:37

    Esther Leewis:

    Ha Jan,

    Ach wat een vervelend begin: geen fiets aangekomen. Hopen dat hij vandaag komt. Verder een hele goede reis. Ik lees met plezier mee!

  • 17 Mei 2022 - 14:39

    Hugo Waalewijn:

    Jan,

    Klaas vraagt of we alle TRoE-fietsers op jouw reisverslagen kunnen attenderen. Daar mag jij wat over zeggen, want je wilt aan de ene kant natuurlijk wel dat men je verslagen leest maar aan de andere kant: als iedereen meeleest kom je (mócht je je fiets ooit weer terugkrijgen) straks natuurlijk weer niet aan fietsen toe. Het leven is een raadsel... Wat wil je?

  • 17 Mei 2022 - 16:44

    Dirk:

    Het avontuur is al snel begonnen, Jan!
    Ik hoop dat je fiets snel bij je komt en je op pad kunt.

  • 17 Mei 2022 - 18:04

    Cees Engbers :

    Hoi Jan
    Weet dat ik jaloers op je ben, ik had graag mee gefietst.
    Veel succes

  • 17 Mei 2022 - 19:19

    Els En Wim:

    Dag Jan,
    Je avontuur is begonnen, eerder dan je verwacht had. Het zal allemaal wel goed komen en dan eindelijk van start.
    We lezen graag je verslag en fietsen met je mee .
    Een fantastische reis !!

  • 17 Mei 2022 - 22:31

    Niels :

    Succes Jan, ik hoop dat je fiets snel terecht is zodat je je droom tegemoet kan fietsen.!

  • 18 Mei 2022 - 08:29

    Eunice:

    Jan héél fijn dat je dit met ons wilt delen, dank je wel.
    De eerste dagen vielen dus niet mee, ik hoop dat t inmiddels soepeler loopt en dat je echt op de fiets gestapt bent.
    Maar ook alle vertrouwen in jouw creativiteit en oplossingsvermogen, dus graag tot ziens in je volgende verslag!

  • 18 Mei 2022 - 10:31

    Cora En Jan Zomer:

    Hoi Jan, de plas ben je overgestoken. Hopelijk komt de fiets terecht . En kun je op de pedalen.

  • 19 Mei 2022 - 18:17

    Marijke Zaalberg:

    Dag Jan, mooi te lezen dat je eindelijk aan jouw lang verwenste fietstocht bent begonnen. Hopelijk lezen wij snel dat jouw fiets bij jou is en jij rond rijdt. Liefs!

  • 21 Mei 2022 - 21:41

    Hans Heijmeskamp:

    Hallo Jan,

    Je fiets al uit de doos?
    Erg benieuwd of je een start hebt kunnen maken.
    Sterkte, maar vooral genieten hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barneveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2022

Idaho

19 September 2022

Van Dillon naar de Lolo Pass

13 September 2022

Montana

25 Augustus 2022

Yellowstone National Park

11 Augustus 2022

Wyoming
Jan

Ik ben Jan Ravoet,geboren in Belgie, wonend in Nederland.Ik ben vader van 2 kinderen en grootvader van 2 kleinkinderen. Ik ben thans gepensioneerd en heb de laatste jaren mooie fietsreizen in Europa gemaakt. Ik hou van reizen per fiets vanwege het buitenleven, de fysieke inspanning en de ervaring van al je zintuigen. Bovendien is de drempel om contact te leggen met de plaatselijke bevolking op de fiets kleiner dan met een ander vervoermiddel. Vanaf 15 mei 2022 hoop ik per fiets 3 maanden te reizen dwars door de Verenigde Staten van New York naar Seattle en per trein weer terug naar New York.

Actief sinds 08 April 2022
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 3068

Voorgaande reizen:

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: