Gastvrijheid - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu Gastvrijheid - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid

Door: Jan Ravoet

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Mei 2022 | Nederland, Barneveld

Na een paar dagen wachten op mijn fiets was ik enorm opgelucht om hem weer te kunnen optakelen en op pad te gaan Alsof ik vleugeltjes kreeg.Heel fijn om New York en zijn bike

lanes te doorkruisen,dan de pont over de Hudson River en zo gauw mogelijk de stoffige,lawaaierige en drukke metropool achter me laten. Even zoeken nog naar de East Coast Greenway om het juiste fietspad te vinden op de brug langs de Lincoln Highway over de Hackensack en Passaic River naar Newark. Een smal fietspad en voorzien van veel afval met veel vrachtverkeer daarnaast.Eenmaak in het achterland in de Watchung Reservation een bebost gebied met waterpartijen viel de ontspanning op me en kon ik nog East Windsor bereiken net voor donker bij de familie Ordoñez,familie van mijn buurman op de Bondgenoot.Wat is het mooi als je na een dag met kramp in de benen gastvrij en vriendelijk ontvangen wordt bij mensen die al dagen op je aan het wachten zijn.Ik ben daar ontvangen in het principe dat de vrienden van je vrienden ook jouw vrienden zijn.Hetzelfde ondervond ik een dag later bij de beste vriend van mijn buurman in Philadelphia.Ik kon me geen beter ontvangst dromen dan wat deze lieve mensen ruimhartig te bieden hadden.Naast een goed bed,eten,drinken,ook hulp bij het pompen van de banden bij een tankstation,opladen van alle batterijen,het leveren van de juiste stekkers en USB - poortjes om de goede connectie te kunnen maken tussen mijn toestelletjes en het Amerikaanse netwerk zodat ik kan netwerken.Ik ervaar dat dat heel belangrijk is als je zo op reis gaat op de manier waarop ik dat nu doe.Het bemoedigt mij enorm als ik contact krijg met mijn achterban.Lieve groeten van Jan.


  • 24 Mei 2022 - 17:45

    Jos En Ancorien:

    Geweldig te lezen dat je weer "on the road" bent! We waren al benieuwd of jij en je fiets alweer waren herenigd. Geniet van je trip en van de parels die je onderweg tegenkomt! Hartelijke groet uit Hasselt!

  • 24 Mei 2022 - 18:53

    Noëmi, Fiona En Manuel:

    Hoi Jan, leuk dat je dit berichtje stuurt. En daarom weet ik dat jij er veilig bent. Dat vind ik fijn, heel erg fijn. Liefs van Noëmi.

    Leuk dat je lekker kan fietsen in Amerika. Groetjes, Fiona.

    Fijn dat je vriendschappelijk wordt ontvangen. Groetjes, Manuel.

  • 24 Mei 2022 - 19:07

    N.C.Lous:

    Wat klinkt dat allemaal geweldig Jan! Soms krijg je via de media een heel ander beeld van Amerika maar ik ben blij, en dat is ook mijn ervaring, dat het tegendeel waar is en de mensen over het algemeen heel open en gastvrij zijn. Top dat je goed op weg bent! Groetjes Niels

  • 24 Mei 2022 - 19:08

    Roos En Gert:

    Hoi Jan.
    Fijn te horen dat je inmiddels op de pedalen hebt gestaan en al zulke mooie, warme ontmoetingen hebt gehad.
    Bij kunnen tanken alsook de opladers!!
    Vele mooie kilometers toegewenst. Heel leuk om dit op deze manier te mogen meebeleven.
    Warme groet

  • 24 Mei 2022 - 19:13

    Henk:

    Goed te lezen dat je op gang bent na het hobbelige begin….zonder fiets. FIjn zo’n goede ontvangst op je eerste overnachtingsadressen. Gadgets op orde is i.d.d. belangrijk, goed dat je dat voor elkaar hebt.
    Goed vervolg!!!!

  • 24 Mei 2022 - 19:38

    Loes En Dirk:

    Nu gaat het echt beginnen. Goeie reis Jan en vooral genieten van al het moois dat je pad kruist

  • 24 Mei 2022 - 20:51

    Rick:

    Hoi Oom Jan,

    Wat fijn om te lezen dat je je fiets hebt en nu op pad kunt en zo gastvrij ontvangen bent. Ook zo bijzonder hoe goed je voorbereid bent. En tegelijkertijd dus heel flexibel hoe je omging met deze eerste tegenslag.
    Ik ga met veel plezier je verhalen volgen. Gelukkig krijg ik er automatisch notificaties van in de mail.
    Heel veel plezier en succes met deze mooie reis.

  • 25 Mei 2022 - 11:37

    Jannie En Klaas :

    Goedemorgen Jan

    Het begin is er! Gelukkig heb je ervaringen liggen in de VS. Wat fijn dat je weer kunt beschikken over je fiets. We volgen je op de kaart. Gelukkig kom je steeds meer in een rustiger gebied en kun je de grote steden zoveel mogelijk vermijden. Dat past beter bij je, lijkt ons.
    Groetjes en heel veel sterkte met de komende kilometers. (of denk je al in mijlen?) Blijf vooral genieten!!

  • 25 Mei 2022 - 11:49

    Els En Wim:

    Fijn dat je na zoveel dagen je fiets uit de doos kon pakken en nu echt onderweg bent. Onderweg naar het verder. Mooi dat je je ervaringen met zovelen deelt. Fijn dat we je op deze manier kunnen blijven volgen. We blijven graag via deze site met je verbonden.
    Het ga je goed. Geniet vooral.

  • 25 Mei 2022 - 12:30

    Gerard Lof:

    Beste Jan, Wat mooi, dat dit nu allemaal doorgaat.
    Inderdaad heb je het goed voorbereid en zo'n ontvangst bij goede adressen, helpt dan gelijk in allerlei praktische zaken.
    Dat jij dit bericht zo, met foto's en al, kunt versturen, terwijl je onderweg bent op de fiets, hoort toch wel bij de verworvenheden van deze tijd!
    We volgen het graag!
    Met heel hartelijke groet van ons (ook namens Herma) en goede wensen voor jou en deze tocht!

  • 25 Mei 2022 - 12:54

    Cora En Jan Zomer:

    Hoi Jan, toch bijzonder , die sociale netwerken en warm welkom. We lezen, dat je volop geniet. Dat is mooi. Het zal enerverend zijn, zo op je fiets door deze metropool. Mooi om jouw ervaringen te lezen.. Take care

  • 30 Mei 2022 - 15:17

    Tineke Kostere:

    Lieve Jan, , ik ben een beetje laat met reageren, maar leef met je.mee. prachtig hoor, jouw reisverhalen. Zo kunnen we meegenieten met jou in het verre Amerika. Jou ontmoeten heeft altijd iets speciaals, dus zullen de mensen die je daar ontmoet dit zeker zo ervaren. Onderweg zijn heb je geleerd in je leven en zal je zeker van.pas komen. Lieve vriend en tochtgenoot, goede reis. Goede weg, , we gaan met je.mee. Veel liefs van Alice en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barneveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2022

Idaho

19 September 2022

Van Dillon naar de Lolo Pass

13 September 2022

Montana

25 Augustus 2022

Yellowstone National Park

11 Augustus 2022

Wyoming
Jan

Ik ben Jan Ravoet,geboren in Belgie, wonend in Nederland.Ik ben vader van 2 kinderen en grootvader van 2 kleinkinderen. Ik ben thans gepensioneerd en heb de laatste jaren mooie fietsreizen in Europa gemaakt. Ik hou van reizen per fiets vanwege het buitenleven, de fysieke inspanning en de ervaring van al je zintuigen. Bovendien is de drempel om contact te leggen met de plaatselijke bevolking op de fiets kleiner dan met een ander vervoermiddel. Vanaf 15 mei 2022 hoop ik per fiets 3 maanden te reizen dwars door de Verenigde Staten van New York naar Seattle en per trein weer terug naar New York.

Actief sinds 08 April 2022
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 3070

Voorgaande reizen:

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: