Warmshowers'app - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu Warmshowers'app - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan Ravoet - WaarBenJij.nu

Warmshowers'app

Door: Jan Ravoet

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Mei 2022 | Nederland, Barneveld

De gastvrijheid te kunnen genieten van de lokale bevolking heb ik lid gemaakt van de Warmshowers Organization.Dat is een soort Vrienden op de fiets.Tehen het inleggen van een door jou bepaalde jaarlijkse contributie heb je recht om deel te nemen en krijg je een app met adressen wereldwijd waarmee je kunt communiceren.Naast de contributie is het wenselijk dat je jezelf ook opgeeft als gastadres.Je maakt een profiel aan wat je te bieden hebt en wie je bent,waarom je van fietsen houdt enz.Op die manier kun je gratis overnachten bij de mensen thuis.Zo wordt er gebouwd aan een wereldwijd netwerk van fiets tienden.Allemaal heel erg leuk als het werkt.Na Philadelphia dacht ik terecht te kunnen bij iemand tussen Philadelphia en Baltimore in.We hadden emailcontact en na 20.15 uur zou hij thuis zijn.Ik heb nog gewacht tot 22 uur en heb toen besloten maar de nacht door te fietsen naar het volgende adres.Later begreep ik van de man dat hij verhuisd is en hij op de app niet de juiste update meer had.Op het volgende adres in Lorton kon ik niet uitgenodigd worden omdat het gastadres niemand meer toeliet door toenemende besmetting van een omikronvariant,om ons te beschermen.Jammer,dan maar een prijzig motel genomen.In Baltimore is alles perfect gelopen met overnachting via de app,evenals in Charlottesville Zeer hartelijk ontvangen daar en weggegaan als een vriend.Nog een piuntje wat nodig is om de app te laten functioneren is dat je account blijft werken en je (wifi) -bereik hebt.

Ik ervaar de Amerikanen als heel vriendelijk.Regelmatig,als ik een pauze houd op mijn fiets,stoppen zij aan de kant van de weg om te vragen of alles okay is en spreken een bemoedigend woordje.Anderen komen hun huis uit en voorzien me van water en wat fruit.Heel veel chauffeurs wachten geduldig op je tot je de heuvel over bent of halen je ruim in.


  • 28 Mei 2022 - 14:12

    Roos En Gert:

    Hoi Jan.
    Wat een belevenissen weer !!
    Dan maar de nacht door fietsen en dan geen ontvangst vanwege virus.
    Duur motel!!! Niet echt jouw bedoeling maar wij hopen dat je van de luxe hebt kunnen profiteren.
    Wij volgen je op de kaart.
    Hartelijke groeten

  • 28 Mei 2022 - 17:37

    Eleonie:

    We lezen en leven mee. Je hebt er goed weer bij, lijkt het op de foto's.
    Groeten uit Noorwegen!

  • 28 Mei 2022 - 20:57

    Cora En Jan Zomer:

    De warmshower app voelt nog een beetje als koude douche, maar je houdt de moed er in. Weer een mooi achtergrondverhaal van je. Dus jouw adres in NL is ook voor andere wereldfietsers beschikbaar .goede reis verder.groeten van ons .

  • 30 Mei 2022 - 10:01

    Wim Ravoet:

    Hallo Jan,
    Ik heb eindelijk jouw blog gevonden, dus vanaf nu kan ik rechtstreeks meevolgen.
    Na de pech die je hebt gehad kan het alleen maar beter worden. Ik hoop dat je ook regelmatig rustpauzes inlast om te recupereren. Groetejes vanuit Lier

  • 30 Mei 2022 - 11:35

    Joop & Greet:

    Jan wat een avontuur reeds, fijn dat het goed met je gaat, vol vertrouwen verder op pad!

  • 31 Mei 2022 - 08:59

    Hanneke Rabbelier:

    Super om je te volgen lieve Jan.
    En zo leuk dat je je avonturen met ons deelt.
    We gaan mee op je verdere weg,
    Liefs Hanneke en Jan.

  • 31 Mei 2022 - 21:29

    Dirk Brabants:

    Dag Jan,
    Ik was al verwonderd dat ik niets meer van je hoorde. Dus even gezocht op het Internet en zoals Wim, gevonden. Ik volg je verhaal vanaf nu!
    Heel veel succes toegewenst vanuit Koningshooikt. In gedachten fiets ik mee. Nog 20 dagen en ik ben ook gepensioneerd.

  • 03 Juni 2022 - 12:37

    Tineke Koster:

    Lieve Jan, voordat het Pinksteren weekend aanbreekt nog even een groet naar jou. We hopen dat je iets van de Pinkstergloed

  • 06 Juni 2022 - 17:16

    Roos & Gert:

    Hoi Jan
    Fantastisch om jouw belevenissen mee te beleven.
    Ik heb de kaart erbij.
    Positivo!
    Fijne voortzetting.
    Groet Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barneveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2022

Idaho

19 September 2022

Van Dillon naar de Lolo Pass

13 September 2022

Montana

25 Augustus 2022

Yellowstone National Park

11 Augustus 2022

Wyoming
Jan

Ik ben Jan Ravoet,geboren in Belgie, wonend in Nederland.Ik ben vader van 2 kinderen en grootvader van 2 kleinkinderen. Ik ben thans gepensioneerd en heb de laatste jaren mooie fietsreizen in Europa gemaakt. Ik hou van reizen per fiets vanwege het buitenleven, de fysieke inspanning en de ervaring van al je zintuigen. Bovendien is de drempel om contact te leggen met de plaatselijke bevolking op de fiets kleiner dan met een ander vervoermiddel. Vanaf 15 mei 2022 hoop ik per fiets 3 maanden te reizen dwars door de Verenigde Staten van New York naar Seattle en per trein weer terug naar New York.

Actief sinds 08 April 2022
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3074

Voorgaande reizen:

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

08 April 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: